Hier kan je de procedure voor eerstelijnsklachten bij de Ombudsdienst inschrijvingen terugvinden over het aanmelden en inschrijven voor het gewoon secundair onderwijs van het schooljaar 2024-2025.
Waar kan ik terecht met een klacht over een technische fout of materiële vergissing?
Je kan hiervoor tijdens of na de aanmeldingsperiode terecht bij de Ombudsdienst inschrijvingen.
Vraag het e-formulier aan bij de LOP-deskundige via maite.coene@ond.vlaanderen.be. Meldingen zijn maar ontvankelijk als zij binnen de 15 kalenderdagen worden ontvangen na vaststelling van de feiten (bvb. ontvangst van het resultaat).
Waar kan ik terecht om een uitzonderlijke situatie aan te vragen?
Je kan hiervoor terecht bij de Ombudsdienst inschrijvingen.
Wat is een uitzonderlijke situatie?
Onder een uitzonderlijke situatie van een in te schrijven leerling wordt verstaan: een geval waarbij de betrokkene voor een specifieke school die aanmeldt een uitzonderlijke situatie inroept die alleen van toepassing is op de leerling in kwestie in die school en waarbij die inschrijving de enig mogelijke is om de toegang tot onderwijs te garanderen voor die leerling (decretale bepaling).
Vraag het e-formulier aan bij de LOP-deskundige via maite.coene@ond.vlaanderen.be. Doorloop alle vragen.
Jouw vraag wordt overgemaakt aan het schoolbestuur. Als de school akkoord gaat met een inschrijving, dan beslist de commissie inzake leerlingenrechten over de definitieve goedkeuring binnen de 30 kalenderdagen.